Turul 1 - Turul 2 - Turul 3 - Turul 4 - Turul 5 - Turul 6 - Turul 7 - Turul 8 - Turul 9 - Turul 10 Partida ReLu-Florica

Situatia de pe grila, inaintea acestei depuneri

Voturi si dezbateri la turul 2

Recapitulare. Scorul este: 26 - 44. Avem literele: ERUZAGT.

Propuneri (faceti clic pe numele subliniate, pentru a citi pledoariile pentru turul 2 si comentariile privind turul 1):
 
  • 10f, ZA - 1 vot (Cristian Popescu)
  • i6, GUZ - 6 voturi (Catalin Caba, Tavi Mocanu, Dan Laurentiu Sandu,
                          Claudia Mihai, Flavius Suciu si Luigi Mara)
  • i7, UZ - 1 vot (Matei Gall*)
  •  
    *) Votul arbitrului nu se socoteste decīt īn cazuri speciale - vezi Regulamentul

    Alte comentarii privind depunerea din turul 1: Dan Laurentiu Sandu si Claudia Mihai. S-au mai luat in discutie, fara a fi insa votate: ZGURA sau URZEA (in pozitia f2), TEZA (10d), UZA (10e) si TEUGA (10c).
     

    ---- Mesaje primite pe lista [ro-scrabble]--------

    ----- Original Message -----
    From: Cristian Popescu
    To: [email protected]
    Sent: Monday, December 23, 2002 10:03 AM
    Subject: Re: [ro-scrabble] Partida ReLu - Florica; tur 1 / 2
     
        Inevitabilul se intampla intotdeauna. S-a votat pentru mentinerea unei partide inchise si flerul n-a functionat. Florica n-a rupt gura targului cu vreun scrabble de mare valoare, ba mai mult, parca joaca la misto cu noi (oare ce program o folosi Matei?) si arunca doua valori si un joker pentru o depunere medie spre mica (nu-i exclusa posibilitatea ca jokerul sa-i fi fost singura vocala, eu patesc asta frecvent).
        Problema e, ce depunem noi acum. Din grupa data apar numai cuvinte in care ori depunem doua valori (ZGURA F2) irosind astfel G-ul (sintem inca in mijlocul tablei), ori sintem nevoiti sa aruncam doua vocale (TEZA, UZA) sau chiar (doamne fereste) 3 vocale (TEUGA, URZEA). Tough decision.
        Votul meu este, in conditiile date: ZA 10F=51p.
        Iata de ce:
            - ramanem cu ERUGT, mana care are un balans decent vocale, consoane si care chiar in varianta ca din sac ne vin inca doua consoane ne permite formarea unui cuvant de 5 sau 6 litere care sa se intinda spre o dublare de cuvant iar in varianta fericita ca ne intra o vocala si o consoana avem in 80% din cazuri scrabble sec. Am facut chiar si un experiment. Am introdus tabla in Scrabrom, am pastrat ERUGT si am inceput sa apas la intamplare pe taste pentru completarea grupei. Repet miscarea de 20 de ori si obtin 15 scrabble-uri seci si 2 patrari excelenti peste ZA (cu U pe care am avut inspiratia sa-l pastrez).
            - mentinem jocul pe mijlocul tablei. Toti facem la fel in primele depuneri daca nu putem pune din prima un scrabble din H4 cu valoarea pe H4. Daca se intampla asa deschidem jocul si cele 80-90 de puncte avans ne mai linistesc. Nu e cazul acum.
            - triplarea din F6 si-a inchis-o singura. Triplarile din J6 si J10 sunt inaccesibile deocamdata. Ne ramane o singura triplare care poate fi folosita si nu trebuie ratata;
        Ar mai fi si alte argumente dar astept si parerile voastre,
     
        Baronu'
     
    ----- Original Message -----
    From: Catalin Caba
    To: [email protected]
    Sent: Monday, December 23, 2002 12:53 PM
    Subject: [ro-scrabble] Partida RL - Florica tur 2. LA MULTI ANI TUTUROR !!
     
         Am citit cu interes comentariul Baronului si pot sa spun ca are dreptate cu o mica ... obiectie : eu zic ca flerul a functionat foarte bine si ca putem depune ceva cu care sa inchidem destul de bine partida. Flerul a functionat pentru ca, iata, nu i-am dat posibilitatea sa-si valorifice jokerul si valorile. O sa ne convingem de asta la sfarsit cand vom avea la dispozitie si grupele adversarului.
         Referitor la depunerea actuala, am fost si eu tentat in primul moment sa depun 10F ZA=51 de puncte, care ar duce scorul la 77-44. Avantajele sunt ca intr-adevar valorificam continuarea lui BAGE si avem U-ul necesar pentru UZA. Dar ce se intampla daca adversarul are un C si un A sau I - numai din astea depune AC sau IC cu adiacentele BAGEAC si ZA sau ZI = 34 de puncte. Dar daca are un scrabble in combinatie AC sau IC ? Poate scoate inclusiv un patrar cu un punctaj astronomic.
         M-am gandit in continuare la situatia reala in care putini stiu BAGEAC si poate ca in concurs ar fi o depunere excelenta pentru cine-l stie, sa incerce sa valorifice in continuare un scrabble pe un C tras ulterior.
         Am gasit insa o depunere care inchide jocul foarte bine, lasand o combinatie mai mult decat promitatoare pentru un ... nouar in mana : depunerea I6 GUZ = 47 puncte, adiacente AMU,GOZ - scor 73-44, raman AERT.
         Avantaje : orice depunere cu scrabble de sine statator a adversarului deschide ... nouarul. Se poate depune cu scrabble din J1 cu adiacente GA,GO si AMUS,AMUz (cu Z joker) - aproape imposibil, sau din 10A cu A in coada si adicent BAGEA - foarte posibil. Fara scrabble si daca nu are valoare (iar foarte posibil) nu poate face mai mult de 30 de puncte si cu siguranta "ne va ridica la plasa" o depunere buna. Asta bineinteles daca nu gaseste o nebunie de scrabble de 9 litere cu combinatia EVI si adiacent GUZI sau de 10 litere pe AMU sau GOZ.
         Dezavantaje : sigur, folosirea celor doua valori, insa trebuie de retinut faptul ca nu se poate lipi pentru continuare decat pe G-ul din I6, Z-ul din GOZ neadmitand continuari de o litera !
         Asadar, votez I6 GUZ=47 puncte
     
         Catalin Caba
      
    ----- Original Message -----
    From: Tavi
    To: [email protected]
    Sent: Monday, December 23, 2002 10:32 PM
    Subject: [ro-scrabble] turul 2 homo_ludens-deus_ex_maquina
     
    foarte judicios comentariul lui cata. nu-mi ramine decit sa-i subscriu (cu remarca ca sau càmpiutàrul e dat naibii si-l baga pe alehin in buzunar ca isi permite sa arunce pe geam jokerii sau...il vom juca noi pe degete...). in orice caz, mai observ ca din cele 2 grupe cu care ne-a blagoslovit pina acum nu a puscat nici macar un s de la screbàl... (asta ca sa nu mai ponegriti in mod gratuit roboteii de la isc)
     
    vorba multa saracia omului, inclin deci acul propriu al balantei din turul 2 spre:  I6 GUZ 47
     
    OK, AVANTI !
     
    ----- Original Message -----
    From: Dan Sandu
    To: [email protected]
    Sent: Wednesday, December 25, 2002 5:05 AM
    Subject: [ro-scrabble] URARI, VOT si altele
     
    Votul meu pentru turul 2 este bineinteles: I6-GUZ = 47 p. Catalin a spus ce era de spus in legatura cu aceasta depunere. A omis sa spuna ca alegerea Restului Lumii din turul trecut a fost cea mai proasta din cele posibile. Aceasta este parerea mea, in loc sa conducem ostilitatile dupa primul tur (in conditiile in care am vazut ce a depus computerul), suntem dominati deocamdata. O depunere cu 42 de puncte mai putin decat ceea ce se putea depune se observa in economia partidei. Cat de mult valorificam Z-ul ramas? Sub orice critica!
     
    [...]
     
    DAN LAURENTIU SANDU
     
    ----- Original Message -----
    From: Claudia Mihai
    To: ro-scrabble
    Sent: Wednesday, December 25, 2002 8:08 PM
    Subject: [ro-scrabble] Partida Relu-Florica: tururile 1 si 2
     

       Dane, de ce zici tu acum ca era cea mai proasta mutare, ca nu-nteleg?
       Inainte de a avea vreo informatie despre "mīna" Floricai, am votat si eu VOMEZ, dar acum ma cutremur de ce-ar fi putut sa iasa. Nu pentru ca VOMEZ ar fi fost o mutare proasta (nu cred c-as fi jucat altceva, la sala...-:)), ci pentru ca noroc precum cel al Floricai, mai rar... Sa aiba doua valori si un joker din prima extragere! Si nici nu puteam spera ca "nu vede" eventualul scrabble...
       Nu ma pricep la calculul probabilitatilor, dar sa facem o simpla numaratoare, cu ajutorul programului de cautare Scrabrom. Deci:
       - in cazul deschiderii partidei prin VOMEZ: cu literele BGE?, existau 78 de scrabbluri pe patrarul deschis pe E (cu punctaje intre 142 si 178 p). In plus, existau 212 scrabbluri "seci" (de 7 litere) care se puteau depune in prelungirea lui VOMEZ (cu punctaje intre 110 si 193 p)... Poti tu pune mīna-n foc ca n-a avut Florica nici una din combinatiile de doua litere necesare pentru una din aceste depuneri? M-am tot gīndit: in ce situatie as fi depus eu si B-ul si G-ul si jokerul si inca o vocala, pentru 44 de puncte?! In nici un caz daca mai aveam 2-3 consoane... Poate, doar daca as fi avut si al 2-lea joker si inca o vocala... si, eventual, inca o valoare??? 
       - in cazul in care-am fi inceput cu VOMER: existau 39 de posibilitati de patrar pe O (152-190 p) si 32 de scrabbluri pe triplare (incepīnd sau terminīnd cu R, 119-173 p). Tot 212 osibilitati de continuare cu VOMERE, dar nu atit de drastice ca punctaj ("doar" 90-126 p).
       - in cazul lui ZMEUR: doar 5 patrari posibili pe M (154 p). Se si stia, de fapt, ca e mai greu patrarul pe M. Aceleasi posibilitati de triplare sau de prelungire ca mai sus, plus cele 32 de scrabbluri pe Z (110-150 p).
       Matei, n-am putea afla mai devreme de sfirsitul partidei ce litere mai avea Florica la primul tur? Eventual, imediat ce-si epuizeaza aceasta extragere (poate, Doamne-fereste, chiar in turul acesta, daca depune scrabble)?
       Prin urmare, Dane, nu inteleg de ce era asa de prost MOV-ul, retrospectiv vorbind. Daca, accidental, ai fi vazut aceste 4 litere pe suportul adversarului, ai mai fi jucat VOMEZ?
       Eu nu spun ca a fost cea mai buna depunere (punctajul este, totusi, foarte mic), dar in nici un caz una proasta. E, pur si simplu, una extrem de prudenta, pe care probabil nu ne-am fi īndurat s-o jucam in cazul unei partide reale. Aici, insa, ne sīnt īngaduite fanteziile.
       Iar daca Florica face misto de noi (cum zicea Baronu'), sau daca e pur si simplu toanta (cum mi s-a parut mie in primul moment, vazīnd cum arunca valorile...), ne vom "lamuri" cīnd vom afla care erau celelalte 3 litere. Ar fi culmea sa fi ales BaGE numai pentru ca era cea mai mare depunere - si sa fi ramas cu DDP, sau cine stie ce alta minune! (Dar daca a avut, totusi, una din cele peste 200 de combinatii de scrabble din 7 litere, de ce nu l-o fi jucat sub/peste M? Doar ca sa nu ne deschida nouarul in 1a sau 1h?)
       Apropo de Maven si Florica (multumim, LaurV, pentru "radiografii"!): vad ca prima impartaseste si "adversarilor", la cerere, rezultatul simularilor pe care le face la fiecare tur. Am putea sa aflam si de la Florica, stiu eu... - ce parere are ea, care ar fi fost cea mai buna depunere a noastra, cu un tur in urma?
     
       Pentru turul doi, nu mai risc sa deschid 2 patrari - dupa ce-am aflat ca si BAGEA (de care imi aminteam, vag...) are o continuare... Exista cam 1000 de scrabbluri posibile cu ?AC???? sau ?IC????, in 11e... Brr!
       Deci, sau mergem pe "stil Florica" si facem maximum de puncte (56) cu ZGURA in F2 - si tot īi deschidem grila - sau alegem din nou prudenta maxima. Intre GAZ si GUZ (47 p), al doilea pare mai simpatic. La urma urmei, daca Florica face un adiacent GUZI, ne ramīn AGUZII. (Pacat, totusi, ca nu exista si AMUT - varianta de la AMUTESC. S pentru AMUS nu avem, iar al 2-lea joker pt. AMUz... pariez ca-i la Florica...-:)
       Votez: i6, GUZ, 47 p
     
    Claudia
     
    ----- Original Message -----
    From: Luigi Mara
    To: [email protected]
    Sent: Wednesday, December 25, 2002 11:43 PM
    Subject: Re: [ro-scrabble] Partida Relu-Florica: turul 2
     
       Votez: i6 GUZ = 47p.
       Sunt pentru jocul inchis, deoarece adversarul nu este unul oarecare, ci insasi FLORICA, iar eu un oarecare ReLu.
       In urma acestei mutari Ea nu poate sa faca depuneri de valoare, decat producand scrabble-uri de 7 (situatie in care deschide un nouar), sau de 8, 9 litere, variante in care, cred ca suntem avantajati, deoarece literele ramase (A E R T) sunt suficient de pertinente pentru a ne permite sa avem …
       Sarbatori fericite!
     
       Re Lu(igi)
    ----- Original Message -----
    From: Matei Gall
    To: [email protected]
    Sent: Thursday, December 26, 2002 12:27 PM
    Subject: [ro-scrabble] Partida ReLu - Florica; tur 1 / 2
     
       Si eu sunt de acord cu analiza lui Catalin. As merge chiar mai departe cu "provocarea" Floricai, depunand doar I7, UZ = 38p. In acest fel mai oferim o pozitie de scrabble sec (6I; si sa n-o uitam nici pe cea din F9) si pastram G-ul pentru o valorificare mai buna (macar triplare, daca nu x6).
       In privinta lui Dan, vom vedea la final daca avea dreptate. Cine stie ce "bomba" ne servea Florica daca depuneam ceva cu punctaj mare (avea joker si 2 valori, deci un patrar gras sau un scrabble plus adiacentul oferit era foarte probabil).
     
    Matei
     
    ----- Original Message -----
    From: Suciu Flavius
    To: [email protected]
    Sent: Thursday, December 26, 2002 1:22 PM
    Subject: RE: [ro-scrabble] Partida Relu-Florica: turul 2
     
    Votez si eu tot cu : i6 GUZ = 47p.
     
    ----- Original Message -----
    From: Dan Sandu
    To: [email protected]
    Sent: Thursday, December 26, 2002 8:59 PM
    Subject: [ro-scrabble] comentarii tur1
     
    Raman la parerea ferma ca a fost cea mai proasta alegere din cele posibile. Daca computerul ar mai fi avut un I sau un A, ar fi depus cu siguranta scrabble cu adiacent MA sau MI. Sa spunem de exemplu ca mai avea PUN.
       Nu se pune problema in felul : "daca ai fi vazut accidental BGE?", se pune problema daca le-as fi vazut pe toate!
       Daca joci cu frica-n san ca in primul tur incasezi patrar, mai bine te lasi de jocul asta (Libere)!
       Ar fi interesante comentariile unor jucatori foarte tari la Libere precum: Mihai Negrea, Lacatas Alexandru, Aldea Ninel !
     
    DAN L. SANDU
     
    ----- Original Message -----
    From: Claudia Mihai
    To: [email protected]
    Sent: Thursday, December 26, 2002 3:42 PM
    Subject: RE: [ro-scrabble] comentarii tur1
     
      > Nu se pune problema in felul : "daca ai fi vazut accidental BGE?",
      > se pune problema daca le-as fi vazut pe toate!
     
    Daca le-ai fi vazut pe toate, nu se mai punea nici o problema - si nici intrebarea.
     
      > Ar fi interesante comentariile unor jucatori foarte tari la Libere precum:
      > Mihai Negrea, Lacatas Alexandru, Aldea Ninel !
     
    Si mie mi-ar fi placut sa aflu parerile lor. Primii doi nu sīnt pe lista, din pacate. Al treilea tace filozofic...
     
    Dar sa nu ne pierdem buna dispozitie de la inceput. Vor mai fi ocazii sa ne enervam! -:) Aici se infrunta stiluri diferite de joc, e normal. Interesant e daca - la un moment dat - ele se pot armoniza intr-o "echipa". Fiecare tur e, practic, o alta problema de scrabble, alta provocare, alta speranta... De-aia e frumos jocul asta.
     
    La Multi Ani  si Hai, Relu!
     
    Claudia

    Turul 3